Tijdlijn
Het verhaal, van destijds OldambtNu, begon op Twitter. We deden (live) verslag van incidenten en evenementen in Oldambt. De volgers groeiden en onze berichtgeving werd gewaardeerd.
Wie ons al een tijdje volgt kent 'm vast, het kleine icoontje (Favicon) die een groot deel van ons beeldmerk vormde in onze begin periode.
We merkten dat er veel vraag was naar een website met het volledige nieuwsaanbod in Oldambt. We besluiten om een website te lanceren. De redacteuren van OldambtNu.nl zitten 24/7 klaar om het actuele nieuws te delen.
We merkten dat we met OldambtNu niet echt lieten merken dat we ook op het World Wide Web (www.) te vinden waren, hierom werd aan het logo '.nl' toegevoegd. OldambtNu.nl was herboren.
Naast dat we al een breed publiek trokken op Twitter, besloten we te starten met een Facebookpagina.
Onze berichten op de website werden automatisch gedeeld op Facebook, dit zorgde voor interactie met onze volgers. 5 maandan na onze start op Facebook mochten we de 1.000 'like' verwelkomen.
OldambtNul.nl breidt uit! We maakten eerst alleen foto's van alle gebeurtenissen in Oldambt. We merkten dat de vraag naar bewegend beeld groot was. We besloten meer reportages te maken van evenementen.
OldambtNu.nl heeft zichzelf een nieuw jasje laten aanmeten en deze is aangetrokken! Met trots presenteren we onze gemoderniseerde website.
Hij is modern, overzichtelijk, bruikbaar op zowel PC als tablet en mobiel, en bevat diverse nieuwe functionaliteiten om nóg gemakkelijker op de hoogte te blijven.
We gaan mee met de tijd, een mobiele app voor telefoongebruikers is niet meer te missen in deze tijd. De app wordt gebouwd en de downloads volgden snel!
Rond deze periode maakte Facebook mogelijk om livevideo's uit te zenden. Hiermee bereiken we een groot publiek waarmee we veel mensen kunnen informeren.
Kortom, feest!
Nieuw voor ons, het logo op sportkleding! Met trots zagen we de sporters van GV BATO bij wedstrijden deze trainingsjassen.
OldambtNu.nl, de naam zegt het al.
Ons doel en streven is om de
inwoners van het Oldambt op elk
moment van de dag van het laatste
nieuws te voorzien. Niet straks of
later, maar nu.
De kaart met de contouren van het
Oldambt is de basis van het logo. Het
gebied waar OldambtNu.nl dagelijks
actief is, op zoek naar nieuwsfeiten,
berichtjes en wetenswaardigheden.
Maar naast het nieuws, zijn wij ook
altijd bezig om het prachtige gebied
Oldambt uit te lichten.
De streep in het logo geeft de
verbinding aan, die OldambtNu.nl wil
zijn tussen de mensen en het
dagelijkse nieuws. Daarnaast geeft
de licht gebogen streep het effect
weer, van de horizon met weidse
vergezichten waar de regio Oldambt
om bekend staat.
En OldambtNu.nl heeft altijd de blik gericht naar de horizon. Verder dan alleen ons eigen werkgebied op zoek naar nieuws wat van invloed is op het Oldambt of betrekking heeft op haar inwoners.
Nadat ons logo is gewijzigd, moest het favicon ook mee.
De kaart met de contouren van hetx
Oldambt is de basis van het logo. Het
gebied waar OldambtNu.nl dagelijks
actief is, op zoek naar nieuwsfeiten,
berichtjes en wetenswaardigheden.
Pieter Smit, onze geliefde burgervader is er niet meer. Bij elke gelegenheid was hij aanwezig, met een lach of een traan, hij wist altijd de juiste woorden te kiezen!
Wij van OldambtNu.nl hadden een goede band met hem en zullen hem dan ook enorm missen.
Want waar we ook bij aanwezig waren, altijd was er een handdruk, glimlach, praatje of pose voor een van onze fotografen.
Enorm trots! Dat is hoe we ons voelen na 4 jaar OldambtNu.nl inmiddels zijn er 15.000 mensen die ons volgen op Facebook en dus dagelijks door ons op de hoogte worden gehouden over het nieuws uit de regio.
We zijn uitgegroeid tot een belangrijke website voor de inwoners van Oldambt.
Nadat we de huidige website zo'n 3.5 jaar in gebruik hadden, was het tijd voor een likje verf. De website werd grondig onder handen genomen.
Een belangrijke wens van ons was dat de website overzichtelijker moest worden, kortom: eenvoudiger voor de gebruiker.
Dit hebben we aangepakt door de website op te delen in duidelijke blokken.
Nadat de website in een nieuw jasje werd gestoken kon de app natuurlijk niet achterblijven. Ook voor de app pakten we een blik verf en pakten de app grondig aan.