Regionaal nieuws

Omzet PostNL omhoog dankzij onlineaankopen in coronatijd

- advertentie -

Landelijk – Tijdens de eerste drie volledige maanden dat Nederland in lockdown was, heeft PostNL flink meer pakketten bezorgd. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar steeg het aantal pakjes met 25 procent.

- advertentie -

Volgens topvrouw Herna Verhagen heeft het coronavirus het gedrag van de consument veranderd. “Er wordt steeds meer online besteld. De sterke volumegroei bij Pakketten hebben we opgevangen door het opschalen van onze capaciteit met 40%, een teken van de flexibiliteit van ons netwerk en de kwaliteiten van onze logistieke experts.”

Capaciteit
“Onze capaciteit wordt weer verder opgeschaald zodat we hogere volumes in de tweede helft van het jaar kunnen verwerken. De geplande investeringen van circa €150 miljoen voor de uitbreiding van onze sorteercapaciteit liggen op koers.” zegt Verhagen.

“De verwachting is dat ons innovatieve sorteercentrum speciaal voor kleine pakketten in 2021 operationeel is. Datzelfde geldt voor twee nieuwe pakkettensorteercentra, een in België en een in Nederland. Met ons samengevoegde postnetwerk kunnen we de postbezorging in Nederland toegan”kelijk, betrouwbaar en betaalbaar in een omgeving die steeds verder digitaliseert. ”

De enorme toename heeft de omzet van PostNL omhoog gestuwd: van 681 miljoen naar 789 miljoen euro.

- advertentie - - advertentie -

Dit kan u ook interesseren

Back to top button