BlogOndernemend

Kinderbedden kopen als first-time ouders

- advertentie -

Nieuwe dingen leren is tegenwoordig makkelijker dan ooit! We zijn namelijk maar één zoekterm verwijderd van het juiste antwoord. Word jij straks voor het eerst een ouder en ben je op zoek naar kindermeubels voor in de kinderkamer? Ook dan is het internet een ware uitkomst.

- advertentie -

Maar met de mogelijkheden die er online geboden worden, komt ook veel narigheid. Vooral als het aankomt op online winkelen. Ben jij online aan het scrollen op zoek naar leuke kindermeubels? Dan is het goed dat je van de volgende zaken op de hoogte bent.

Fysieke ervaring
Het is een veelvoorkomend probleem: online kun je de kwaliteit van een meubel niet direct beoordelen. Materialen, stevigheid en afwerking zijn lastig in te schatten op basis van foto’s. Heb je online een leuk kinderbed gezien en deze toegevoegd aan je winkelmandje?

Dan bestaat de kans dat je als consument meubels die anders aanvoelen of er anders uitzien dan verwacht ontvangen. Vooral met meubels is dit een terugkerend probleem. Daarom bieden grote webshops als Petit Puk een klantenservice aan die je helpt met het inschatten van het product. Zo voorkom je een miskoop (en een hele hoop retour gedoe).

Afmetingen
Het kan moeilijk zijn om in te schatten hoe een meubelstuk past in een ruimte. Klanten meten soms verkeerd of interpreteren de afmetingen in de productbeschrijving niet goed. Vooral bij meubelstukken die écht op maat horen te zijn, is dat vervelend.

- advertentie -

Kies je uiteindelijk voor een meubelstuk dat achteraf te groot, te klein of niet passend in de beoogde plek blijkt te zijn, kan dit leiden tot teleurstelling en extra kosten. Beide narigheden die graag voorkomen horen te worden.

Levering
Online peuterbed kopen? Let op dat deze niet beschadigd aankomt. Niet jouw schuld, noch die van de leverancier. Maar grote en zware meubels worden vaak in meerdere onderdelen geleverd – wat de kans op beschadiging tijdens transport vergroot.

En hoe vervelend is dat? Krassen, scheuren of ontbrekende onderdelen zorgen voor frustratie en vertraging. Soms is het proces om een vervangend item te krijgen tijdrovend. Het probleem ligt bij de koerier waarmee je bestelling geleverd wordt. Heb je zelf de keuze uit koeriers? Kies dan de maatschappij waar jij de positiefste ervaring mee hebt.

Montage
Veel meubels die je online besteld, worden als bouwpakket geleverd. Onduidelijke of incomplete montage-instructies kunnen leiden tot frustratie en fouten bij het in elkaar zetten.

Het kan zo zijn dat het meubelstuk verkeerd wordt gemonteerd of beschadigd raakt tijdens het proces. In extreme gevallen moet een professional worden ingeschakeld, wat extra kosten met zich meebrengt. Let hier dus op.

Ontevreden
Sommige webshops hebben strenge of onduidelijke retourregels. Klanten realiseren zich vaak pas na aankoop dat het retourneren moeilijk of duur is. Lees je voor je aanschaf dus altijd goed in over de retourvoorwaarden.

Het komt vaak genoeg voor dat ontevreden kopers blijven zitten met een meubel dat niet aan hun verwachtingen voldoet. Hoge retourkosten of ingewikkelde retourprocedures ontmoedigen klanten om een item terug te sturen. Wees je dus bewust van de mogelijkheden en zoek bij onduidelijkheid altijd contact op met klantenservice.

- advertentie - 

Dit kan u ook interesseren

Back to top button