Qbuzz stopt met reisinformatie delen via X en stapt over naar Whatsapp
Groningen – Vanaf donderdag 19 september zal Qbuzz zijn reisinformatie via WhatsApp delen. Tot nu toe gebeurde dit via X (voorheen Twitter), maar hier stopt de vervoerder definitief mee op 17 oktober.
Reizigers kunnen vanaf donderdag via een WhatsApp-kanaal actuele informatie ontvangen, zoals wijzigingen in de dienstregeling. ‘We stappen over naar WhatsApp om onze reizigers gerichter en efficiënter te bereiken,’ verklaart Qbuzz.
Persoonlijker contact Over een maand verdwijnt de reisinformatie op X. “We vinden WhatsApp een geweldige manier om direct en persoonlijk met onze reizigers te communiceren. Als je onderweg bent, wil je natuurlijk altijd op de hoogte zijn van eventuele wijzigingen. Door goed te luisteren naar wat onze reizigers nodig hebben, maken we het openbaar vervoer elke dag een stukje beter,” vertelt Rich Singh, Senior Manager Marketing & Reizen.
Qbuzz verwacht dat berichten via WhatsApp sneller worden gelezen dan via X.
Hoe werkt het? Reizigers in Groningen en Drenthe kunnen Qbuzz volgen via deze link. In dit kanaal worden meldingen automatisch geplaatst. De reisinformatie blijft ook beschikbaar via 9292.
Ontvang je reisinformatie via WhatsApp updates!
Vanaf vandaag heb je de mogelijkheid om al je reisinformatie van Qbuzz gewoon via WhatsApp te ontvangen. Wijzigingen in de dienstregeling? Die staan direct in je meldingen!
Benieuwd geworden?
Ga naar https://t.co/0nzBWLksH7! pic.twitter.com/XASegndRfL— Qbuzz GD (@QbuzzGD) September 19, 2024