Algemeen

Winkelweek Winschoten van start: “Het wordt een bijzondere Winkelweek Winschoten”

- advertentie -

Winschoten – “Het wordt een bijzondere Winkelweek Winschoten.” Dat zegt Chris de Raaf van Retail Club Winschoten. Met Stichting Promotie Winschoten is zijn club verantwoordelijk voor de organisatie van de Winkelweek Winschoten. Die begint donderdag 22 oktober en duurt tot en met zaterdag 31 oktober.

- advertentie -

Met díe bijzondere winkelweek doelt De Raaf uiteraard op de coronacrisis waarin de hele wereld leeft en dus ook Winschoten en de regio.

Natuurlijk ziet Chris de Raaf het liefst dat het druk is in de winkelstraten van de koopmanstad. Maar hij komt ook met een advies. “We moeten met z’n allen proberen om niet tegelijkertijd inkopen te doen. De winkelweek duurt tien dagen. Dus kom verspreid.”

Gezin
De Raaf heeft nog een advies: “Ga niet met hele gezin winkelen als dat niet nodig is. Neem alleen degene mee die ook iets moet kopen.” Hij hoopt – en verwacht dat ook – dat het winkelend publiek zich op straat en in de winkels aan de regels houdt. Dat zijn in een notendop:

– Houd anderhalve meter afstand voor de winkel en in de winkel.
– Bezoek geen winkel wanneer je verkouden bent of griepklachten hebt.
– Raak alleen het product aan dat u nodig heeft.
– Volg altijd de aanwijzingen van het personeel.
– Betaal met pin of contactloos.
– Gebruik winkelwagens indien aanwezig.
– Landelijke coronaregels

- advertentie - - advertentie -

De Winschoter ondernemers hangen de coronaregels zowel aan de buitenkant van de zaak als in het winkelpand.

Ze zorgen ervoor dat iedereen in en voor de winkel anderhalve meter afstand tot elkaar kan houden. De winkeliers geven duidelijk aan hoeveel klanten ze op hetzelfde ogenblik in hun zaak mogen hebben. De richtlijn is maximaal één klant per tien vierkante meter winkelvloeroppervlak. “Waar we andere jaren festiviteiten, zoals muziekoptredens, hebben, laten we dat nu vanwege het coronavirus achterwege”, zegt De Raaf.

Fonkelnieuw
Wat wel ‘gewoon’ blijft is de verloting, waarbij een fonkelnieuwe KIA Picanto dit jaar de hoofdprijs is. Klanten krijgen bij de deelnemende winkels gratis loten. Per uitgegeven 10 euro betekent dat één lot. “De hoofdprijs gaat er gegarandeerd uit”, zegt Chris de Raaf.

Dit kan u ook interesseren

Back to top button