Rabobank Groninger Land en marketingbureau Ficant partners RUN Winschoten
Winschoten – Op vrijdag 28 juni 2019 hebben Rabobank Groninger Land en marketingbureau Ficant uit Winschoten een partnerschapovereenkomst gesloten met de Stichting Ultraloop Winschoten, de organisatie achter de RUN. André Lammers (voorzitter) Tim Meijer (Ficant) en Margreet Wegman (Rabobank Groninger Land) ondertekenden de overeenkomst waarmee beide bedrijven zich voor drie jaar aan de RUN verbinden. Hierdoor kan de organisatie ook in de toekomst het succesvolle loopevenement blijven organiseren.
De RUN is afhankelijk van de inzet van vrijwilligers en (financiële) steun van partners. Om goed in te kunnen spelen op de toekomst is het voor de RUN van groot belang om langdurige relaties aan te gaan met bedrijven die de RUN ondersteunen. De RUN is in 2020 tevens het decor van het WK (100 km), waardoor het evenement nog meer (internationale) deelnemers en bezoekers zal trekken.
Ficant ondersteunt als marketingpartner de marketing en communicatie van de organisatie waar mogelijk. “Met onze expertise en middelen kunnen wij een wezenlijke bijdrage zodat de RUN én de regio nog beter op de kaart worden gezet” aldus Tim Meijer (eigenaar Ficant). “Bovendien herkennen we ons als bedrijf in het gevoel van de RUN; we houden van doelen stellen, van hard werken en vooral van goede resultaten behalen. Marketingpartner worden van de RUN voelt voor ons dan ook als een logische keuze.”
De Run in Winschoten pakt haar maatschappelijk rol door met haar activiteiten bij te dragen aan een vitaler Oldambt. Zij vervult hiermee een belangrijke rol in de samenleving. Dit past ook bij de ambities van Rabobank Groninger Land. Rabobank ondersteunt daarom de Run met haar nieuwe sponsorprogramma Rabo Versterkt. Met kennis, netwerk en expertise uit de cultuur- en sportwereld werken we samen aan een nieuwe visie. Zo zet de club met het Huis van de Sport Groningen en Rabobank Groninger Land de stappen naar een toekomstbestendige Run van Winschoten.
De RUN is in 1976 begonnen als ultraloop (100 km) en inmiddels uitgegroeid tot een meerdaags loopevenement. Inmiddels zijn er meerdere onderdelen waar men aan mee kan doen: 100 km, 50 km, 10×10-estafette, Rabobank Lutje RUN, FunRUN en de WandelRUN. Met 3500 deelnemers, 300 vrijwilligers en duizenden bezoekers is de RUN een loopevenement geworden van en voor iedereen.