AlgemeenGemeente

Oldambt biedt steeds meer dienstverlening online aan

- advertentie -

Oldambt- Gemeente Oldambt zet belangrijke stappen op het gebied van online dienstverlening. Steeds meer zaken kunnen tegenwoordig online geregeld worden. Zo kunnen inwoners via de website een afspraak maken met de gemeente of een melding indienen over de openbare ruimte. Daarnaast kunnen inwoners met een laag inkomen sinds kort online een aanvraag indienen voor financiële ondersteuning.

- advertentie -

Online aanvragen voor inwoners met een laag inkomen
Sinds begin april is de digitale dienstverlening van de gemeente uitgebreid met online aanvraagformulieren voor inwoners met een laag inkomen. Het is nu mogelijk om via de website van de gemeente een aanvraag te doen voor de bijzondere bijstand, het participatiefonds, de individuele inkomenstoeslag en de individuele studietoeslag. Laura Broekhuizen, verantwoordelijk wethouder voor het armoedebeleid van de gemeente, is blij met deze stap: “Voor sommige inwoners met een laag inkomen is het een grote stap om naar het gemeentehuis te komen met een vraag om financiële ondersteuning. Die stap hebben we nu kleiner gemaakt. Inwoners kunnen nu vanuit hun vertrouwde omgeving een aanvraag bij ons indienen. Ik hoop dat we op deze manier meer inwoners kunnen ondersteunen die het financieel moeilijk hebben.”

Nog meer stappen
Wethouder Erich Wünker, verantwoordelijk voor de portefeuille dienstverlening, kondigt nog meer stappen aan: “We zijn druk bezig met het invoeren van nieuwe software waarmee we de inwoner laagdrempeliger, sneller en effectiever kunnen helpen. Dit betekent dat inwoners steeds meer zaken vanuit huis kunnen regelen, zoals het plannen van een huwelijk of geregistreerd partnerschap.”

Papieren formulieren blijven bestaan
“Natuurlijk blijven de papieren aanvraagformulieren gewoon bestaan,” zegt Wünker. “Inwoners die niet zo digivaardig zijn, kunnen gewoon langskomen of bellen.”

- advertentie - - advertentie -

Dit kan u ook interesseren

Back to top button