Winschoten – Deze week is er een bericht geplaatst op de website over het wegvallen van telefoongespreken met Tele2-gebruikers en over verminderde bereikbaarheid van de gemeente.
Lees meer: Gemeente Oldambt kampt met een telefoonstoring
Na melding aan onze provider Vodafone is de oorzaak achterhaald. Tele2 en Telfort hebben onlangs hun netwerk aangepast waardoor hun klanten wegvallen als iemand hen in ‘de wacht’ plaatst. Op basis van die informatie is besloten de telefoongesprekken weer bij de gemeente zelf binnen te laten komen.
Wat doet de gemeente?
Omdat de oorzaak nu bekend is, houd de gemeente daar nu rekening mee. Medewerkers vragen bellers die normaal in de wacht gezet worden om hun contactgegevens. De beller wordt dan teruggebeld zodra de gewenste ambtenaar weer telefonisch beschikbaar is.
Providers in actie
Tele2 en Telfort hebben naar aanleiding van onze melding vastgesteld dat dit probleem zich in hun netwerk voordoet. Op dit moment zijn zij bezig met het testen van een mogelijke oplossing. Zij verwachten dit binnenkort op te lossen.