Oldambt – Om uw stem uit te kunnen brengen moet u de volgende zaken bij u hebben:
- Uw stempas (let erop dat deze onbeschadigd is). De stempas ontvangt u uiterlijk 1 maart 2017.
- Een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs uit Nederland. Kiezers met een dubbele nationaliteit kunnen zich ook identificeren met een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs uit een EU-land, IJsland, Liechtenstein of Noorwegen, dan wel met een paspoort of identiteitskaart uit Zwitserland. Het legitimatiebewijs mag niet langer dan 5 jaar verlopen zijn. U kunt dus gebruik maken van een legitimatiebewijs waarop staat ‘geldig tot 16 maart 2012’ of elke latere datum.
Bent u uw identiteitsbewijs kwijt of is het gestolen? Dan kunt u uw stem uitbrengen door een gemeentelijke verklaring van vermissing of een kopie te tonen van het document van vermissing dat is opgemaakt door de politie. Daarnaast moet u een pasje of document met uw naam en foto laten zien. Denk bijvoorbeeld aan een NS-abonnement.
Stempas kwijt of niet ontvangen?
Bent u uw stempas kwijt of heeft u de stempas(sen) niet gekregen, dan heeft u tot 14 maart 2017 12.00 uur de gelegenheid om een vervangende stempas af te halen bij het bureau Verkiezingen in Winschoten. U moet zich daarbij kunnen identificeren.
Het is ook mogelijk een schriftelijk verzoek bij de gemeente Oldambt in te dienen. De gemeente moet uw verzoek uiterlijk 10 maart 2017 hebben ontvangen. Vergeet u niet een kopie van uw legitimatiebewijs mee te sturen. Met het formulier op deze website kunt u een verzoek om een nieuwe stempas indienen.
Raakt u op de dag van de verkiezing uw stempas kwijt dan kunt u niet stemmen.
Om de dag pubiliceren wij een tip over de aankomende verkiezingen.
Meer lezen over de verkiezingen? Klikt u dan hier.